Dieta na zwiększenie masy ciała

Odchudzanie spędza sen z powiek wielu osobom. Marzą o szczupłej sylwetce i starają się do niej dążyć. Są jednak osoby, które nie chcą tracić na wadze, ale przybrać. Co jeść żeby przytyć? To pytanie pojawia się dość często w ich głowie. Pomimo tego, że inni marzą o tym, by przestać tyć, tutaj jest odwrotnie. Jeśli należymy do grona osób, które chętnie przybiorą na wadze parę dodatkowych kilogramów to zapewne zastanawiamy się jaką powinniśmy mieć dietę. Należy tutaj zaznaczyć, że jedzenie żywności typu fast food, słodyczy i bardzo tłustych potraw nie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście wielokrotnie słyszymy, że powodują one wzrost wagi. I jest to prawda. Zwłaszcza jedzone zamiast normalnych, zdrowych posiłków, przejadanie się nimi. Jednak konsekwencją takiego odżywiania może być gorze samopoczucie. Będzie spowodowane ono brakiem odpowiedniej ilości witamin i składników odżywczych, dostarczanych do naszego organizmu, wraz z pożywieniem. Dlatego jeśli zależy nam na naszym zdrowiu, chcemy się dobrze czuć zrezygnujmy z diety, która może pogorszyć nasz ogólny stan organizmu. Oczywiście możemy sobie pozwolić na czekoladę, batona. Jednak niech to nie będzie zamiast posiłku. Taka żywność szybko zapycha żołądek, mamy wrażenie, że zjedliśmy coś ale nie było to nic konkretnego. Podobnie rzecz ma się z gazowanymi napojami. Powodują one uczucie pełności. Dodatkowo jeśli są słodzone nie tylko cukrem, ale i sztucznymi słodzikami, to jeszcze gorzej. Dostarczamy do swojego organizmu substancje, które mogą tylko pogorszyć nasze samopoczucie. Dlatego odpowiedź na pytanie, co jeść żeby przytyć jest gdzie indziej.
Po pierwsze zadbajmy o regularną dietę. Może się zdarzyć tak, że tracimy na wadze, bo jemy mało. Wszystkie posiłki spożywamy w biegu i pod koniec dnia okazuje się, że było ich naprawdę niewiele. Wieczorem kładziemy się spać głodni i zmęczeni. A wystarczy zaplanować wcześniej o której i co będziemy jeść. Pomoże to pilnować naszej diety na wzrost masy ciała. Pamiętajmy o śniadaniach. Są one podstawą do dobrze rozpoczętego dnia. Dodadzą nam energii i wprowadzą odpowiednią dawkę kalorii. Ponieważ chcemy przytyć, możemy wybierać mleko nie odtłuszczone, podobnie jak twarożki i tym podobne. Warto dodać sobie garść rodzynek lub orzechów. Jest to dodatkowa porcja kalorii a do tego jaka smaczna. Należy spożywać cztery do pięciu posiłków dziennie. Warto wybierać tłuste ryby takie łosoś. Poza tym, że są zdrowym pomysłem na obiad to pomogą w przytyciu. W ciągu dnia warto przekąszać suszone owoce. Są dobrym źródłem kalorii. Osobom na diecie odchudzającej zaleca się ostrożność w ich spożywaniu. Jednak jeśli my chcemy przytyć to będą doskonałym źródłem dodatkowych kalorii. Nie należy ich jednak wybierać zamiast posiłku. Mogą raczej być w przerwie między nim, na drugie śniadanie. Do potraw dodawajmy aromatyczne przyprawy i zioła, to pomoże zaostrzyć apetyt. Włączmy także do swojej diety jajka i produkty zbożowe. Wszystkie białe makarony, pieczywo to nasz sojusznik. Przygotowujmy z nimi wiele potraw. Nie dość, że są smaczne to pomogą nam w osiągnięciu celu. Kolejny sposób to wszystkie tłoczone na zimno oleje. Lepiej wybierać takie, ze względu na większą wartość odżywczą od rafinowanych. Na rynku mamy bardzo duży wybór, jeśli chodzi o ten produkt. Każdy znajdzie coś dla siebie. Możemy kupić słonecznikowy, lniany, konopny, z czarnuszki i wiele innych. Dobierzmy dla siebie odpowiedni pod względem smakowym i dodawajmy do różnych potraw. Już niewielka ilość oleju do sałatki zwiększa jej kaloryczność. Oczywiście nie należy przesadzać w drugą stronę by używać oleju za dużo. Jednak w rozsądnych ilościach nie tylko poprawi wartość odżywczą dania, ale też zwiększy jego kaloryczność.
Nie należy także palić papierosów, które mogą zmniejszać nasz apetyt. Dodatkowo nie będziemy czuli smaku potrawy tak intensywnie jak po rzuceniu tego nałogu. Powinniśmy przestać palić nie tylko na czas diety, ale również na przyszłość dla własnego zdrowia.
Oczywiście nie może zabraknąć także miejsca na aktywność fizyczną. Wyjście nawet na krótki spacer sprawi, że szybciej będziemy głodni. Dodatkowo dotlenimy organizm. Same korzyści.
Możemy do słodzenia używać miodu. Jest znacznie zdrowszy od cukru. Pamiętajmy, że w wysokich temperaturach traci on swoje właściwości, dlatego dodawajmy go np. do herbaty lub napojów, które są ciepłe nie gorące.
Poza tymi radami warto jest sprawdzić najpierw, przed przystąpieniem do diety, jakie jest nasze zapotrzebowanie kaloryczne na dzień. Różni się to zależnie od tego czy jesteśmy kobietą czy mężczyzną. Wpływ ma także masa ciała, rodzaj wykonywanej aktywności czy wiek. Dlatego warto poznać jakie są nasze zapotrzebowania, ile musimy spożyć minimalnie kalorii na dzień by zachować wagę, a ile by przytyć. To pomoże nam w zaplanowaniu jadłospisu. Oczywiście jeśli nie mamy czasu na rozpisywanie go na cały tydzień, szczegółowo to wystarczy tylko określić przybliżone godziny posiłków, oraz to co planujemy mniej więcej jeść. Od tego możemy zacząć jeśli jesteśmy bardzo zabiegani. Z czasem nauczymy się dokładniej planować jadłospis. Kolejna kwestia to tabele kaloryczne. Warto sprawdzać co ile ma kalorii. Dzięki temu dowiemy się, czy potrzebujemy jeszcze coś dodatkowego włączyć do naszej diety. Warto tu także uwzględnić spalanie powstałe z aktywności fizycznej i uzupełniać ten niedobór. Jeśli dalej mamy problem możemy udać się do dietetyka. Ułoży on nam odpowiednią dietę, dopasowaną do naszego stylu życia. Dlatego istotnym jest powiedzieć o naszym trybie dnia codziennego, jakie są nasze błędy w żywieniu, które zauważamy.
Co jeść żeby przytyć? Wszystko co zdrowe, sycące. Spożywajmy dobre kalorie, które poza zwiększeniem masy ciała dostarczą nam odpowiednich składników odżywczych. Pamiętajmy o regularnym odżywianiu i aktywności fizycznej. Zrezygnujmy z używek. Włączmy do swojej diety więcej warzyw i owoców. W razie problemów lub braku efektów poradźmy się specjalisty. To wszystko pomoże nam nie tylko w osiągnięciu celu ale także polepszeniu samopoczucia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here