Czego nie jeść na diecie?

Podeście do diety jest bardzo zależne od tego, jakim się jest człowiekiem. Jeśli posiada ktoś bardzo restrykcyjne podejście do swojego życia do prawdopodobnie jeśli o dietę taka osobą będzie taka sama. Jednak jeśli taka osoba będzie przede wszystkim miała podejście bardzo spokojne i takie, że nie wszystko warto robić na 100%, to także jej dieta będzie bardzo podobna. Obojętnie jednak, jakie by nie było podejście danej osoby, to przede wszystkim będzie ona pytała co jeść na diecie oraz jakie zagrywki warto stosować żeby móc oszukać swój organizm. Jest to bardzo ogólne pytanie tak samo co jeść na diecie, ponieważ nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie co jeść jeśli nie zna się preferencji danej osoby. Można ewentualnie spróbować pomóc takiej osobie ale jeśli jej się nie zna jakoś bardzo dokładnie to ciężko trafić w jej gust, a jeśli się nie trafi w jej gust to taka osobie zarzuci, że ona trzymać diety nie może bo nie wyobraża sobie jeść tego i tamtego, a tak pisali na jakiej stronie, więc nie ma dla niej ratunku i to co jej zostało to opychać się słodyczami. To co znajdzie się w tym tekście to przede wszystkim propozycja tego co jeść na diecie, a nie z góry narzucony schemat, które trzeba się pilnie strzec. Można sobie ewentualnie wybrać parę rzeczy, które można jeść, a dopiero z czasem dodawać kolejne, warto pamiętać że życie jest bardzo długie i czym wcześniej ktoś zacznie korzystać z diety tym lepiej dla takiej osoby, ponieważ będzie ona bardziej świadoma tego co je na starsze lata, a jeśli starsza osoba zaczyna z dietą to dla niej zmiany będą coraz cięższe, ponieważ była ona nauczona innego jedzenia przez całe życie, a nie tak prosto zmienić nawyki.

1. Warzywa i owoce
Są to główne źródła witamin, jeśli ktoś nie zażywa suplementów to musi je uzupełniać właśnie dzięki warzywom i owocom. Są to świetne źródła energii, które są bardzo zdrowe. Nawet jeśli panuje wśród ludzi opinia, że niektóre owoce lub warzywa tuczą to nie warto się tym przejmować, ponieważ wszystko w zdrowych ilościach jest zdrowe dla organizmu. Problemy zaczynają się dopiero wtedy kiedy jakaś osoba zaczyna przesadzać z jedzeniem pewnego składnika i jego nadmiar zacznie się kumulować w tkance tłuszczowej.

2. Woda z minerałami
Na rynku jest bardzo dużo wód, które nie mają w sobie praktycznie żadnych składników odżywczych jakimi są minerały. Jednak warto wybierać taką wodę, która już coś da organizmowi. Po co marnować czas na uzupełnianie jakiegoś składnika z pokarmu skoro można to zrobić dzięki wodzie, jak na przykład magnez albo sód. Bardzo wiele wód posiada w swoim składzie właśnie na przykład te minerały i warto zainteresować się, która woda ma ich najwięcej żeby po prostu nie wydawać pieniędzy bez sensu na suplementy, a trzymać wszystko w porządku właśnie dzięki zdrowemu jedzeniu i piciu.

3. Warto zastanowić się nad tym co wyeliminować z diety, a nie nad tym co jeść żeby było dobrze, ponieważ lepiej myśli się o tym czego nie można i jeśli jest tego mało to lepie się żyje, a jeśli ktoś wypisze sobie co może jeść i tego też nie będzie za dużo, bo jednak ciężko wypisać wszystko co powinno się jeść to będzie to ograniczało trochę tę osobę. Niby jest to to samo ale jednak psychiczne podejście do tematu odchudzania jest bardzo istotne i czasami warto się zastanowić czy nie jest lepiej zrobić coś inaczej co da taki sam efekt, żeby mieć lepsze samopoczucie.
Co warto wyeliminować z diety:
1. Przekąski i słodycze
Są to rzeczy, które budują to, że jest się na dodatnim bilansie kalorycznym. Jeśli ktoś uważa, że je mało to powinien podliczyć wszystko co zjada, czyli batonik w przerwie i następnie czekolada na powrocie do domu z pracy. Po tych wszystkich wyliczeniach będzie można odnieść wrażenie, że naprawdę ale ta osoba zjada bardzo dużo kalorii co czyni ją po prostu grubszą od pozostałych. Dlatego jeśli ktoś chciałby schudnąć i je mało to powinien zacząć od wyeliminowania przekąsek i słodyczy, oczywiście nie warto tego robić na 100%, ponieważ jeśli jest ktoś przystosowany do tego, ze to je to będzie jemu bardzo ciężko odciąć się od tego bez żadnych skutków ubocznych, jednak jeśli chodzi o odcięcie się to warto zrobić sobie jakiś limit, czyli zamiast codziennej czekolady można przejść na jedzenie czekolady dwa razy w tygodnia. Jeśli jedna czekolada ma około 500 kcal to jeśli z 7 czekolad zejdzie się do 2 to będzie to w skali 1 tygodnia około 2500 kcal mniej, co jest już prawie 1 dniem jedzenia zdrowego mężczyzny.

2. Wyeliminować jedzenie niezdrowych rzeczy w mieście
Ciężko czasami się oprzeć pokusie, gdy idąc przez miasto wszystko nagle wchodzą po kebaba, aż samemu chce się go zjeść. Jednak kebab, a także oleje i sosy, które są w nim użyte posiadają bardzo dużą ilość kalorii. Warto w takim wypadku nie rezygnować całkowicie z wychodzenia ze znajomymi, tylko po prostu zamiast jedzenia kebaba, można wejść do budki obok i kupić sobie lody, albo coś co będzie miało znacznie mniej kcal. Nie chodzi o całkowite odcinanie się od jedzenia niezdrowych rzeczy tylko o to, żeby systematycznie je ograniczać co z czasem przyniesie naprawdę zaskakujące efekty nie tylko w sylwetce ale również w portfelu, ponieważ jeśli ktoś nie będzie jadł dodatkowych czekolad, a także nie będzie zjadał tyle jedzenia na mieście to będzie mógł zaoszczędzić dużą ilość pieniędzy, a co ze tym idzie będzie mógł je przeznaczyć na coś pożytecznego, jak na przykład jakieś cele charytatywne, chociaż wiadomo oczywiście niech każdy robi ze swoimi pieniędzmi co chce i jak chce, bo to on w końcu ciężko na nie pracuje, a nie nikt inny.

Podsumowując, nie warto pisać sobie co jeść na diecie żeby schudnąć tylko pisać czego nie jeść. Tych rzeczy jest zdecydowanie mniej i lepiej będzie dla ludzkiej psychiki jeśli się po prostu będzie pisało czego nie jeść, a to co można zjeść będzie można sobie wyobrażać na różne sposoby, jeśli ktoś postąpi odwrotnie to prawdopodobnie nie wytrzyma długo na diecie i po jakimś czasie wróci do starych złych nawyków żywieniowych, które nie są dobre dla organizmu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here